PRZETWARZANIE SŁUCHOWE (APD)

     W gabinecie istnieje możliwość wykonania diagnostyki w kierunku centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego (APD). Badanie wykonywane jest z wykorzystaniem metody Neuroflow®. Diagnozę przeprowadza się u dzieci przedszkolnych (od 5 roku życia), szkolnych, młodzieży oraz dorosłych, u których obserwuje się między innymi: trudności z koncentracją uwagi, problemy z  rozumieniem usłyszanych treści – pytań, poleceń, instrukcji, nadwrażliwością na dźwięki, co może objawiać się męczliwością i/ lub nadaktywnością. Osoby, które przejawiają nieprawidłowe przetwarzanie słuchowe, często mają trudności w regulacji emocji (duża wrażliwość emocjonalna, zbytnia płaczliwość, drażliwość), wycofują się z kontaktów społecznych, sprawiają wrażenie nieobecnych. Obserwuje się nieprawidłowe natężenie głosu – mówienie zbyt cicho i monotonnie lub zbyt głośno i szybko, a także niemuzykalność.
     Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym przejawiają specyficzne trudności w uczeniu się, które objawiają się między innymi trudnościami z czytaniem i pisaniem, a także niewyraźnym, dysgraficznym pismem. Uczniowie mylą podobnie brzmiące słowa oraz mają trudności z poprawną artykulacją oraz nauką języków obcych. Najczęściej obniżona jest koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa, której towarzy bardzo często mylenie strony lewej i prawej oraz ubogie słownictwo.
     W przypadku potwierdzenia zaburzeń przetwarzania słuchowego istnieje możliwość rehabilitacji słuchu z wykorzystaniem interaktywnego treningu wyższych funkcji słuchowych Neuroflow. Aktywny Trening Słuchowy Neuroflow® (ATS) prowadzony jest on-line w warunkach domowych i/lub w gabinecie terapeuty. Treningi odbywają się na platformie internetowej.

Więcej na www.neuroflow.pl
Cookies

Korzystając z tej witryny, automatycznie akceptujesz używanie przez nas plików cookie. Czytaj więcej.

AKCEPTUJĘ